Oldalak

2015. július 20., hétfő

28. fejezet

28. fejezet


 Jól vagyok. Visszatekintve az elmúlt négy évre, sosem gondoltam volna, hogy ez a néhány szó, majd egyszer tökéletes kifejezőeszköze lesz az adott érzelmi állapotomnak. De szerencsés voltam, hogy végre valahára tényleg jól éreztem magam a saját bőrömben, s mikor a tükörbe pillantottam nem egy semmirekellő, lelki roncs nézett vissza rám, megfáradt, üres tekintettel. Azaz énem elment, remélhetőleg örökre távozva belőlem, olyan helyet hagyva maga után, mintha soha nem is létezett volna. Nem volt már szükségem az önmarcangolásra, ahogy a folyamatos ürügykeresésre sem; nem találtam valós okot a saját lényem gyűlöletére, így hát elengedtem mindezt. Elvesztettem ezeket, az érzéseket, és soha többé nem akarom visszakapni őket, hisz a jelenlegi állapotom, több mint kielégítő. Kifejezetten jó, hiszen jól vagyok. Nem semlegesen, nem is remekül vagy tökéletesen, hanem szimplán csak jól. Nem állítom azt, hogy nem fog javulni a hangulatom, de ennél rosszabb már biztosan nem lesz, mert tényleg kellemesen érzem magam a bőrömben, ami eddig nem volt elmondható rólam.
 A reggeli ébredést valamiért sokkal szebbnek láttam aznap, mikor már teljesen kipihentem az előző éjszaka okozta fáradalmaimat. Kris kanapéján nyitogattam pilláimat, miközben még félálomban élveztem az arcomat, simogató sugarakat, melyekből kedves melegség áradt. Lassan ültem fel, majd törzsöltem meg szemeimet, hiszen nem aludtam olyan sokat, de az a néhány óra pihenő szinte teljesen feltöltött, épp annyira, hogy remekül érezzem magam. Mintha az elmúlt négy év összes álmatlan éjszakáját pár ágyban töltött pillanattal teljesen ki tudtam volna pótolni, olyan frissen keltem aznap. Halvány mosollyal ajkaim szélén pislogtam hol az ablak felé, hol magam elé, amikor is eszembe jutott megnézni a lakástulajdonos hollétét, hiszen mégis csak az ő kanapéján feküdtem. A szinte teljesen egy síkban, elhelyezkedő lakásban forogva pillantottam meg üres tekintetét, ami épp a semmibe meredt, miközben egy hatalmas füles pihent fején. Kris a hifi mellett, csendben zenét hallgatva ücsörgött a földön, szerintem teljesen megfeledkezve rólam, hiszen mindig belefeledkezett a dalokba s azoknak gyönyörű összhatásukba. A zene, az énekes búgó hangja s a szöveg értéke olyan egységet alkotott, ami örömmámor volt nekem és tanáromnak is egyaránt. Épp ezért nem vette észre felébredésemet sem.
 Észrevétlenül, egyre szélesebb mosollyal arcomon másztam ki a kanapé puha fogságából, hogy illendő mód köszönthessem a férfit, kinek oly sok mindent köszönhettem. A segítsége nélkül nagy valószínűséggel még ma is, azaz érzelmi roncs lennék, aki négy éven keresztül voltam.
- Jó reggelt – hajoltam le hozzá, kicsit megbökve vállát, mire hirtelen érkezett jelenlétem miatt, olyannyira megijedt, hogy majdnem eldőlt, továbbra is fülesével fején.
- Sehun – pislogott fel rám, miközben kikapcsolta a hifit, majd leszedte fejhallgatóját magáról. – Mikor keltél?
- Az előbb.
- Felébresztettelek? – kérdezte minimális aggodalommal szemeiben, valószínűleg csupán udvariasságból.
- Nem – ráztam meg fejem, továbbra is mosolyogva, pislogva a férfira. – Először észre sem vettelek; jó márkájú lehet a füles, ha egyáltalán nem hallatszik ki a zene.
- Kínai kacat – vont vállat, majd lassan feltápászkodott, hogy ismét letekinthessen rám, hisz mégiscsak százkilencven centi magas volt. De hogy a tökömbe nőtt ekkorára?
- Te is kínai vagy.
- Pont azért – nevetett fel halkan, majd visszahelyezte fejhallgatóját helyére, aztán ellépett a hifitől, egyenesen a konyha felé tartva. – Kérsz reggelit?
- Elfogadom – biccentettem, továbbra sem enyhítve mosolyom erősségét. Megmagyarázhatatlan jókedvem volt, mintha beszívtam volna, holott az elmém sosem volt még ennél tisztább. Helyet foglaltam a kis asztalnál s figyeltem Kris alakját, ahogy itt-ott tesz-vesz, egy pillanatra sem emelve rám tekintetét. Mondjuk megértettem; az előző este történtek után a helyében én sem tudnám, mit kellene tennem vagy mondanom, hiszen az ilyen szituációk teljesen váratlanul szoktak bekövetkezni pont, mint nálunk. A hirtelen kirohanásom s különös múltam feltárása után nekem sem lenne kedvem ezt a témát feszegetni, függetlenül attól, hogy épp velem történt mindez. Valószínűleg Kris sem akart ezzel zaklatni, de akkor miről tudott volna beszélni? Így inkább csendben maradt; és ez így volt rendben.
- Miért mosolyogsz? – fordult felém hirtelen, megfáradt egyben meggyötört arccal, de hangja türelmesen s lágyan érintette dobhártyáimat. Kérdése meglepett, ahogy különös ábrázata is, ami egy cseppnyi jót sem ígért.
- Már nem is lehet jókedvem?
- Csak még sosem láttalak így mosolyogni. Történt valami?
- Semmi – vontam vállat, továbbra is megőrizve különös boldogságom jelzőjét. – Egyszerűen csak mosolyoghatnékom van. Nem tudnám megmagyarázni jókedvem okát, egyszerűen csak létezik; vagy elmúlik vagy, nem. Nekem teljesen mindegy.
- Tudod… - vett egy mély levegőt, miközben elém, rakta a reggelit. – Szerintem a történtek után nincs szükség már több terápiára.
- Hogy érted ezt? – Kezem egy pillanatra lemerevedett, mintha egyfajta fél másodperces szívroham ért volna el, amely keserű ízt téve ajkaim mögé ment keresztül testemen.
- Már jól vagy – mosolyodott el, immár sokkal barátságosabb stílusban, de még akkor sem rendelkezett kellőképpen meggyőző arcmimikával, ami tényleg rá tudott volna venni a teljes beleegyezésre. – Nincs többé szükséged a segítségemre.
- És ha azt mondom, hogy még van? – pillantottam rá félénken, remélve, hogy nem akar végleg elküldeni.
- Ugyan Sehun, miben lenne még? Ha jól érzed magad az király, és ha többet nem fogod beverni senkinek sem a képét a suliban, akkor már nem kötelességed eljárni hozzám. Tudom, hogy végig hatalmas teher volt ez neked, és a hátad közepére sem kívántad a társaságom.
- Te ezt szűrted le mindabból, amit tegnap mondtam? – húztam fel szemöldököm, miközben gúnyosan pillantottam irodalomtanáromra. És azt hiszem eddig tartott a vattacukor Sehun. – Kris; segítettél nekem, és ezért hálás vagyok. És ha eddig tényleg teher lett volna idejárnom, csak szartam volna az egészre, és nem jöttem volna el.
- Ha gondolod, most már egyáltalán nem kell idejárnod.
- Nézd, ha valóban ezt szeretnéd, akkor felőlem befejezhetjük ezt az egészet – vontam meg a vállam, bár ezek után különös lett volna, ha nem megyek már fel hozzá.
- Na, hova lett a vidám, okok nélkül vigyorgó Sehun?
- Az oktalan jókedv nem függ össze kislányos viselkedéssel – vágtam vissza rögtön. – Nem fogom a történtek miatt leadni a stílusomat; ahhoz már túlságosan is megkedveltem.
- Bevallom nekem is, hiányozna a beszólogatós éned – eresztett halvány vigyort Kris, majd az órájára emelte tekintetét, aztán gyorsan felpattant helyéről. – Mennem kell.
- Ilyenkor? Szombat reggel nyolc óra van, hova rohansz?
- Egy barátomhoz a kottáimért – bökte oda hozzám, miközben felhúzta kabátját. Össze-visszakapkodott, látszólag nagyon sietett, de még az ajtóban, az utolsó pillanatokban is felém fordult.
- Itt a lakáskulcs – hajítottam felém, mire reflexből kaptam el az apró tárgyat. – Ha elmész, megtennéd, hogy bezárod az ajtót, a kulcsot meg a lábtörlő alá rakod?
- Persze – biccentettem halványan, mire tanárom arcára hatalmas mosoly került, olyan, amilyet eddig még nem láttam.
- Köszi. Angyal vagy – kacsintott hamiskásan, majd pajkos vigyorral ajkai szegletében hajtotta be maga mögött a nyílászárót.
- Ezt direkt mondtad, ugye? – kiáltottam utána, kissé felháborodott hangnemben, ahogy a bejárathoz csoszogtam, majd rendesen becsuktam azt. Angyal, mi? Két filmbe illő pillanat, és a szemében máris egy csaj lettem. Mondhatom szép. Miért gondolja azt, hogy csak, mert jó hangulatban keltem, örökké abban fogok maradni? Arra nem is gondolt, hogy a kislányos viselkedésem csak néhány óráig fog tartani? Nem fordult meg az a lehetőség a fejében, hogy én esetleg még szeretnék terápiára járni? Mondjuk, ezt még én is nehezen hittem el, pedig a gondolataimban kimondtam ezeket, a szavakat, nyíltan és egyértelműen. De neki valamiért nem mertem; holott megtehettem volna. Viszont már mindegy, mert ha Kris nem szeretné, ha eljárnék hozzá suli után, akkor nem fogok. Ezen ne múljon semmi.
 Halk motoszkálást hallottam tanárom szobája irányából, így automatikusan indultam meg a magánlakrész felé, ahonnan állítólagos saját kutyám csoszogott ki. Hagyva, hogy a kislányos rajongásom előtörjön belőlem, felkaptam az állatot, és kutyamániáshoz méltóan gyömöszölni kezdtem. Az aprócska mopsz élénken kezdte nyalogatni államat, ami az előzőnél is hatalmasabb mosolyt csalt az arcomra. Ott ahol voltam, leültem a földre, s unalmamban játszani kezdtem az állattal, amely ahogy telt az idő, egyre játékosabban ugrált ide-oda, mikor a legvégén az ölemben kötött ki. Viszont ott sem akart lenyugodni; mintha teljesen megőrült volna, vadul kezdte nyalogatni az arcomat, ami ellen én hevesen tiltakoztam, a vége pedig az lett, hogy hanyatt vágva magam, nevetés közben tűrtem, hogy a kiskutya az arcomon elhelyezkedő puha bőrt „kóstolgassa”.
 Körülbelül egy órával később már talpig felöltözve simogattam a megnyugodott jószágot, ugyanis bár szombat volt, de nekem indulnom kellett. Elbúcsúztam kutyámtól, majd kilépve az ajtón bezártam azt, aztán a lábtörlő alá helyeztem a kulcsot pont úgy, ahogy Kris mondta. Ideje volt hazamennem; bármennyire is tápláltam még gyűlöletet a szüleim iránt, az volt az otthonom, és ott kellett lennem. Már csak azért is, hogy rendesen át tudjak öltözni. Másért nem igazán volt ott maradásom. Csak az alapvető szükségletek és Yunseo tartózkodott abban a házban, amit remélhetőleg érettségi után emelt fővel fogok elhagyni.

**

 Hétfő. Egy újabb hét kezdete, immár teljesen más szemmel tekintve. Igazából sehogy sem látom másabbnak az iskolát, mint előtte, csak most valahogy több kedvem van bemenni, mint eddig. Magam sem tudom miért, de energikusnak érzem magam, jó a kedvem, és aznap reggel még egy ember sem kavarta fel az agyvizemet, tehát klasszul indult a hét. Mondjuk a hétvégém is remekült telt: Valahogy teljesen megfeledkeztem a szüleimről, így önfeledten tudtam egy kis időt eltölteni a húgommal, aki szerencsére semmilyen változást nem vett észre a viselkedésemen. Csak azt kérdezte meg, hogy péntek este egy barátomnál, vagy egy lány lábai közt voltam, és miután kellően feléledtem az utóbbi feltételezés okozta sokkból, nyugodt szívvel választottam az előbbi opciót, amelyre Yunseo csak bólintott, majd játszott tovább. Viszont Jiminnél, a szobalánynál már nem voltam ennyire szerencsés, ugyanis a csaj rögvest kiszúrta az arcomra nem illő mosolyomat és faggatni kezdett. Füveztem, szerelmes lettem vagy szimplán a fejemre estem, s azért ered a jókedvem… Ezek a feltételezések ugrottak be először a lánynak, de neki is azt mondtam, amit bárki másnak válaszoltam volna egy ilyen kérdésre: Jól vagyok. És nem hazudtam, mikor ezeket a szavakat engedtem szabadon, mert tényleg jól voltam.
 Energikusan nyitottam be az osztályteremben, halvány ám könnyen kiszúrható vidám grimasszal arcomon, majd levetettem magam helyemre, s Jongdae irányába fordultam.
- Akkor holnap délután beugrunk abba a pizzériába, amiről meséltél? – kérdeztem, de válaszul csak értetlen pillantásokat, s fáradt mozdulatokat kaptam. Barátom lassan tolta fel magát az asztalról, majd emelte rám tekintetét, gyanakvó arckifejezéssel.
- Milyen pizzériába?
- Tudod, amiről még szerdán beszéltünk.
- Szerdán? – értetlenkedett továbbra is, egyáltalán nem értve mondataimat, mintha egy marslakóhoz beszéltem volna.
- Szerdán irodalom előtt ettél egy rohadt nagy csirkés szendvicset, és a kajáról hadováltál nekem. Majd, amint megláttad SeoHyun pizza mintás felsőjét, áradozni kezdtél egy a belvárosban lévő pizzériáról, amiben állítólag fantasztikus a margherita pizza. Azt mondta a hely pont a városi könyvtár és a planetárium sarkánál, van mindössze félórányira innen.
- És te erre mind emlékszel? – Jongdae szemében nem csak a komoly megdöbbenést, de a remény halvány sugarait is észlelni véltem. Kérdése ugyan egyszerűen csengett, de tudtam, hogy a válaszom igazából a mögöttes tartalomnak szólt, nem pedig a szemtől szemben feltett érdeklődésnek.
- Tisztán és részletesen – feleltem mosolyogva, s ezek a szavak mindent elárultak a fiúnak, amit tudnia kellett. Nem volt, muszáj feleslegesen mesélnem neki az előző napokon történt incidensekről, hiszen azokkal csak komolyan felkavartam s aggodalmat keltettem volna benne. Viszont a tudat, hogy emlékszem eleget mondott így Jongdae már ennyiből rájött, nem olyan rég történt valami, ami meggyógyított. Mondhatom azt, hogy ezt Kris érte el nálam?
 Megmagyarázhatatlan jókedvvel csináltam végig a napot, szinte minden szünetben aktivitásom miatt legalább kétszer körbefutva az iskolát. A szervezetemnek valamiért szüksége volt egy minimális kifáradásra, így alattomos mód fulladtam ki, ahogy Jongdaevel beszélgetve sétáltam az épületben. Időközben rám köszönt néhány ismeretlen figura, akiknek intettem, majd mikor már a negyedik üdvözölt széles mosollyal, értetlenül fordultam barátomhoz.
- Te Chen, ezek meg kik voltak?
- A fanjaid – vont vállat a fiú, miközben az utolsó óránkra mentünk, ami pontosan történelem volt, Wu Yifannal.
- Nekem vannak olyanjaim?
- Persze, hiszen még mindig az iskolai egyik legpopulárisabb diákja vagy, nem értem mit csodálkozol.
- Valahogy az utóbbi időben megfeledkeztem róluk – húztam el számat, ahogy visszaidéztem, azt az idióta Amerikába illő alfahím viselkedést, amit még egyszer elő nem vennék, az tuti. Hogy voltam én képes olyan stílusban és megjátszott érdeklődésben tartani azokat a vadbarmokat, akiknek még nemhogy a nevükre, de még az arcukra sem emlékszem. Hogy bírtam elviselni a folyamatos rizsázásukat, ami hidegen hagyott? Az biztos, hogy ma már egyáltalán még a társaságukat sem bírnám elviselni, nemhogy a megjátszott barátságukat. És, hogy mindehhez még jó képet is vágjak… Na azt már nem!
- Mi az, már nem élvezed az első számú srác szerepét? – kérdezte halkan, halovány mosollyal arcán Jongdae, különleges bájjal kisugárzásában.
- Valahogy ez a személyiség és iskolában betöltött poszt rohadt távolinak és idegennek tűnik. Mintha nem is én lettem volna; és megmondom őszintén, nem akarok, ebbe visszacsöppeni.
- Már nem fogsz – tette vállamra kezét nyugtatás képpen. – Te is megváltoztál és a hozzáállásod is; nem leszel még egyszer olyan, mint mondjuk amilyen néhány hónapja, voltál. Az ember változik.
- Ilyen hamar?
- Naná. Emlékszem, szeptemberben még játszottuk a faszagyereket, és élveztük ezt a primitív hírnevet; most meg szerintem egyikünk sem akar újra, azaz öntelt barom lenni, akinek a szerepét elég sokáig játszottuk.
- Ezeket egy kamaszkezelő szakkönyvből szeded, vagy a fejedből pattannak ki efféle gondolatok? – kérdeztem hirtelen, mire barátom szemét forgatva vágott oldalba, nem örülve gúnyolódásomnak.
- Csak azt mondom, hogy a hirtelen történő események is befolyásolhatják az egész habitusodat.
- Még akkor is, ha minden alig néhány napja változott meg?
- Ugyan Sehun – pillantott rám kissé lesajnálóan, majd kezét ismételten vállamon pihentette. – Mindketten tudjuk, hogy ez a folyamat előbb kezdődött nálad. Csak néhány napja érted el az idegesítő korszakod végét.
- Már megbocsáss, de te is része voltál ennek a korszaknak – léptem el mellőle hamiskás mosollyal arcomon, s bár nem néztem hátam mögé, tudtam, hogy Jongdae bőrszíne fején, egyre jobban kezd elvörösödni. Tudtam mi fog ezután következni, így régen elmúlt gyerekkorunkat felidézve még egyszer utoljára eljátszottuk azt, mit műveltünk, mikor ő „haragudott” rám. Rohanni kezdtem, Jongdae pedig engem kergetve próbált utolérni, hogy utáni lekeverhessen egyet. Az utóbbi lehet kicsit agresszívnek, tűnhet, de nálunk ez afféle hagyománynak számított, amit akkor hagytunk el, mikor én négy éve elvesztettem a gyerekkorom. És ez az alkalom tökéletes volt arra, hogy visszaemlékezzem erre, még egyszer utoljára.
 Röhögve, erősen lihegve értem be a terembe, különös mosollyal arcomon, várva barátomra és a megérdemelt pofonomra is. Osztálytársaim először döbbenten figyelték szokatlanul vidám arcomat, majd hamar leszarva az újdonságot, mind visszatértek a saját unalmas tevékenységükhöz. Miközben az ajtót fixírozva figyeltem, Chen mikor ér végre be, észre sem vettem, az időközben megérkezett Wu Yifant, aki akkor épp egy diáklánnyal beszélgetett. Egy pillanatra rá emeltem pillantásom, s halovány vigyorral ajkaim bal szegletében vizslattam arcát, mikor is hirtelen rám nézett. Egyenesen a szemembe, le nem véve rólam furcsán csillogó íriszeit, melyekből akkor semmi nem tükröződött vissza, az ürességen kívül. Figyeltem őt, egészen addig, míg az ajtó ki nem nyílt, hogy aztán Jongdae lendületből lekeverhessen nekem egy hatalmasat, ami nem csak rohadtul fájt, de még kurva nagyot is szólt. Mindenki egy emberként pillantott ránk, viszont egyedül Kris arcáról lehetett a hatalmas megdöbbenés mellett, az enyhe haragot is felfedezni. Nevetve tapasztottam tenyeremet arcom jobb oldalára, miközben a hangosan kacagó barátomat figyeltem, akinek öröme oly erős volt, hogy két lábán alig bírt megmaradni, így vállaimra támaszkodva, fóka módjára fuldokolt a nevetéstől, hozzám hasonlóan.
 Aztán becsengettek s kezdetét, vette a töri óra, ami véglegesen letörölte a vigyort az arcomról, elsősorban Kris viselkedése miatt. Már mind megszoktuk, hogy az órák általában érdekesen és viccesen telnek, laza keretek között, de az aznapi rendhagyónak bizonyult. Félreértés ne essék, Yifan nem viselkedett szigorúan vagy faszparaszt módjára, egyszerűen csak semmilyen volt. Nem beszélt olyan vidáman, szétszórt volt, nem igazán érdekelte figyelünk-e vagy sem, és egyetlen egyszer sem emelte fel tekintetét a tankönyvből. Mintha elszívták volna az életerejét, s ez nagyon aggasztott, nem csak azért, mert bensőséges viszonyban voltunk, hanem mert eleve egy általában jó kedélyű embert, szar így látni. Mintha egy macska frissen köpte volna ki.
 Tanóra után, amikor már mindenki sprintelt haza, de még Kris bent tartózkodott, s halál lassúsággal összepakolt, óvatosan mellé léptem, majd kezemet vállára tettem, mire rám emelte hirtelen megváltozott tekintetét. Már nem tűnt fáradtnak, de sokkal biztatóbban sem festett, hiszen szemei alatt, hatalmas karikák éktelenkedtek.
- Minden oké? Elég rosszul nézel ki.
- Jól vagyok – eresztett halvány mosolyt, ami bár szépnek tűnt, de Kris nem lett tőle ugyanaz. – Csak keveset aludtam, ennyi az egész.
- És még te szoktál az egészséges életmódról papolni… - mosolyodtam el, mire tanárom kissé felélénkült.
- Én egyszer sem papoltam neked az egészséges életmódról, kikérem magamnak! – kissé felháborodott hangnemén halkan felnevettem, majd tovább figyeltem, immár sokkal emberibben kinéző arcát, amelyen végre hozzá méltó mosoly foglalt helyet.
- Mondd Sehun – lépett egy kicsit közelebb. – Fel tudnál ma ugrani hozzám?
- Ma? Nem úgy volt, hogy befejeztük a terápiákat? – kérdeztem vissza értetlenül, hiszen én tényleg úgy emlékeztem, hogy ebben állapodtunk meg.
- De igen, csak mutatni szeretnék valamit.
- Micsodát? – kíváncsiskodtam, remélve, hogy nem titok az ok, amiért felhívott magához.
- Egy dalt – felelte egyszerűen, s már ez a szó meggyőzött. Szerettem, mikor Kris dalokat mutatott nekem, csak sajnáltam, hogy ilyen alkalom mindössze egyszer volt. De hála annak a zongorázásnak, megleltem azt a zenei irányzatot, amiért képes vagyok rajongani, szóval, ha Yifan dalt szeretne mutatni, örömmel felugrom hozzá.
- Rendben – bólintottam, majd lassan araszolva hagytam el a termet, egy kis időre lefoglalva magam, hogy ne rögtön a nyakába lihegve kéredzkedjek fel a lakására. Ahhoz azért még nem volt pofám.
 Ezért vártam egy órát; ezalatt Jongdae megvárt, én pedig hálából hazafuvaroztam őt mondván, hogy még úgyis ráérek. Miután kiraktam lakásánál barátomat, nyugodt tempóban indultam meg Yifan lakásához, s közben azon morfondíroztam, vajon milyen műfajt fog nekem mutatni. És egyáltalán miért csak most szólt? Esetleg ez egy új dal lenne? De akkor miért nekem szeretné megmutatni? Amíg terápiára jártam hozzá, normálisabbnak tűnt, ha zenélt, hiszen létezett zeneterápia és én akkor még azt hittem, azzal próbálkozott. De már nem jártam hozzá; akkor meg? Esetleg ő is elismerte, hogy már nem csak a tanárom, hanem egy kedves barátom is? Ebben reménykedtem.
 Kellemes hangulatban kopogtattam be hozzá, de megint úgy nyitott ajtót, mintha a vallatásra készült volna s én voltam a faggató személy. Idegesnek tűnt, s nem tudtam erre normális okot találni, így nem is kezdtem keresni. Csak reméltem, hogy csupán a fáradtság miatt ilyen, nem pedig valami más miatt… Bele sem akartam gondolni mi lehetett volna az a más. Aggódtam; s ezt már nem tudtam elrejteni, hiszem arca akkor sem tűnt valami bíztatónak.
- Kris, mi a baj? – kérdeztem komoly kétségekkel hangomban, mire az előttem álló férfi megrázta fejét, majd rám emelte különös pillantását.
- Csak hallgass. Kérlek, ülj le a zongora mellé – vezetett engem a hangszerhez, majd oda tolt egy széket, amelyre leültetett, majd ő maga helyet foglalt a billentyűknél. – És figyelj a szövegre.
 Kellemes ritmust kezdett játszani, ujjai fürgén érintették a hangszer varázslatos hangját, megszólaltató eszközöket, amelyeknek látványa egyszerűen elbűvölt.

I feel your head resting heavy on your singel bed
I want to hear all about it, get it all of your chest

 Krisnek kellemes hangja hirtelen csengett fel a zongoraszó mellett, ezzel kicsit meglepve engem. Gyönyörű, mély orgánuma egyszerre volt kissé érdes, mégis lágyan klasszikus, dobhártyákat simogató stílusú, s kellőképpen egzotikus. Egyszerűen varázslatos.

I feel the tears and you’re not alone
When I hold you, well I won’t let go

 A szavak, melyek akkor jöttek ki belőle, furcsán csengtek, főleg jelentésük miatt. Miért mondta, hogy figyeljek a szövegre, amikor ez egy…

Why should we care for what they’re selling us anyway?
We’re so younger than you know

 Ugye, nem? Mellkasomba fojtva levegőmet meredtem magam elé, imádkozva, hogy ez ne az legyen, amire gondolok. Kérlek Istenem, ne…!

You don’t have to be there, babe
You don’t have to be scared, babe
You don’t need of plan of what you wanna do
Won’t you listen to the man that’s loving you

 Megállt szívveréssel hallgattam az immár üres szavakat, amik elhagyták Yifan ajkait, egy pillanatra sem állva le a zenéléssel. Ujjai csak mozogtak, ahogy hangja sem halkult el, pedig szívem szerint elhallgattattam volna, a dalt meg örökre kitöröltem volna emlékezetemből. Hisz Kris akkor csak nekem játszott; a szöveget ő címezte felém, remélve, hogy valaki más által megírt zene, mindent elmond, ami a lelkét nyomta. Viszont ehhez kurvára nem volt joga: Az Istenért, nem volt joga ahhoz, hogy szerelmet valljon nekem!
 Hirtelen elnémult. A zene, a szöveg, s a különleges, de engem majd megölő összhatás elmúlt, amikor is kiderült, a dal véget ért. Lassan vezettem felfelé tekintetemet, végigfuttatva alakján pillantásomat, egészen arcáig emelve azt, amely meredten a hangszer billentyűit bámulta. Hosszú-hosszú perceken keresztül csupán néma méltóságban szuszogtunk, én kegyetlen szájízzel ajkaim mögött.
 Yifan hirtelen felém fordult, s beszélni kezdett. Szája gyorsan mozgott, de szavai nem értek el tudatomig, hiszen agyamat olyasfajta hangok lepték el, amelyek kézzel s lábbal tiltakoztak eme információk ellen, s csak azt kántálták bennem: Undorító. Gusztustalanul éreztem magam, egy átvert idiótának, hogy ezt eddig nem vettem észre… És én ezzel az emberrel töltöttem el együtt, ki tudja hány órát, s legalább három teljes éjszakát. Hányingerem volt tőle… s teljesen zavarodottnak éreztem magam.
 Kezei hirtelen arcom felé közeledtek, mire automatikusan löktem el magamtól, próbálva minél távolabb kerülni tőle. Ijedten néztem szemeibe, melyekben apró könnycseppek csillogtak, furcsa összhatást keltve, amely túl undorítónak tűnt ahhoz, hogy szánni lehessen. Hisz nem sajnáltam őt, mert ahhoz túlságosan gusztustalannak és jogtalannak éreztem viselkedését. Dühös voltam.
 Hirtelen pattantam fel a székről, majd sietős léptekkel haladtam a távolinak tűnő kijárat felé, megpróbálva nem foglalkozni azzal, hogy szüntelen nevemet kiáltotta.
- SEHUN!
 Azzal bezártam magam mögött egy ajtót, ezzel lezárva a kapcsolatomat Wu Yifannal.

16 megjegyzés:

  1. Hülyének nézel, ha azt mondom, hogy nem akarlak megölni, mert ez kibaszottul tetszett?
    Huuh, na igen azért reméltem, hogy nem kapunk egy teljes vattacukor Sehunt, mert a végén megettük volna és neked csak egy főszereplőd lenne társ nélkül xD
    Mint már írtam nem akarlak megölni, mert szerintem ez nagyon is kellett bele, mondhatnám, hogy kétes érzéseim vannak, de akkor hazudnék, mert szerintem eléggé érthető Sehun viselkedése és hogy ennyire kiakadt ezen, hiszen kiszámítana arra, hogy az irodalom tanára, aki nem mellesleg teljesen megváltoztatta az életét hirtelen szerelmet vall neki, amit megjegyzek, hogy kurva cuki és romantikus módon tett meg? Biztos, hogy Sehunnak fog változni a véleménye, mert ha nem így lenne akkor épp nem egy Krishunt olvasnánk. Na viszont azért arra kíváncsi leszek, hogy is fogja feldolgozni, elfogadni illetve viszonozni. Meg hát Chennél se arra haragudott, hogy meleg, hanem inkább csak félt, hogy elveszti a barátját, ezt meg is tudhattuk. Krisnél egyértelmű, hogy nem attól undorodik, hogy meleg, mert ha így lenne akkor még mindig egy érzelmironcs Sehununk lenne. Ez számára inkább csak egy sokk volt és hirtelen fogta fel így, de sokat fog gondolkodni rajta és meg fogja bánni, hoyg így gondolta.
    Amúgy az elején teljesen lehetett érezni Sehun viselkedésében a megkönnyebbültséget és a tehermentességet, vagyis egészen a vallomásig lehetett.
    Biztos vagyok benne, hogy ez Krisnél nem most kezdődött, mármint a vonzalom Sehunnal szemben, mert Hunnie gondolataiból tudhatjul mindig milyen csillogással figyelte.
    Bocsi az idióta eszmefuttatásomért, de ezek voltak a gondolataim, úgyhogy úgy döntöttem kiírom magamból :)
    Nyaah~ egyre közelebb vagyunk a 30. részhez *--*
    Nagyoon várom a kövit~ ^~^
    És ahelyett, hogy meg akarnálak ölni vagy utálnálak, csak még jobban imádlak. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nézlek hülyének, mert nekem is tetszett, amikor írtam! ^^
      Ha teljes vattacukor Sehun lett volna, akkor nem csak ti zabáltátok volna fel őt, de én is kinyírtam volna magam, szóval Kris totál egyedül lézengett volna xD
      Hálás vagyok, amiért megkegyelmezel életemnek, és ezt most meg is köszönöm! ^^ Szerintem is kellett ez bele, hiszen ha jobban belegondolunk, akkor Sehunt rohadtul sokkolta ez az egész, mert ki nem akadt volna ki egy ilyen után? Tökéletsen leírtad mit gondolok, szóval ehhez nem fűznék hozzá semmit sem. Azt elárulom, hogy még nagyon a történet elején, egy barátnőm, aki amúgy az első számú KrisHun olvasó, mondta, hogy Kris úgy valjon szerelmet Sehunnak, hogy elénekli neki ezt a George Ezra számot. A kivételezés, a reakció meg a részletek az én érdemem, de az alapötlet nem tőlem származik. A következő fejezetben Sehun nagyon sokat fog beszélni az érzéseiről, meg arról, hogy mit gondol erről az egész szituációról, és részletesebben el fogja magyarázni, hogy miért mondta azt, hogy Krisnek mindehhez nem volt joga. Persze ezt egy adott szeménynek fogja mondani, s nem csak úgy a vakvilágba fog beszélni. ;) Mindezt feldolgozni és viszonozni nehéz lesz, de nem lehetetlen, hiszen ahogy mondtad, mégiscsak egy KrisHun ficit olvasunk xD Mint mondtam, részletes beszámoló lesz arról, Sehun miért volt olyan dühös Krisre ;)
      Próbáltam megfelelően érzékeltetni Sehun hirtelen megváltozott kedvét, és csak reménykedni tudok abban, hogy nem nagyon lett édeske és vattacukor, de ahogy írtad ezt nem rontottam el, szóval gamsaa! ^^
      Kris is fog majd mesélni, csak nem a következő fejezetben, hanem egy kicsit később, de egyszer majd el fogja meséni Sehunnak, mikor kezdődött nála a vonzalom és mikor a szerelem. Természetes, hogy Kris nem csak hirtelen kezdett vonzódni Sehunhoz, hisz maga a főszereplő srác is mindig látta azokat a szép csillogó szemeket, amikkel a tanár nézett rá, csak nem bírta felismerni azokat. Na de majd legközelebb ;)
      Öröm volt olvasni a szerinted idióta eszmefuttatásodat! ^^ Köszönöm, hogy leírtad!
      Hamarosan jövök a folytatással, utána meg KrisHun time! ^^
      Köszönöm, hogy írtál nekem, és én imádlak!
      Noel ♥

      Törlés
  2. Hali!^^
    Hát vegyes érzelmeim vannak a résszel kapcsolatban... Az elején megijedtem a vidám Sehuntól, még meg kell szoknom ezt az arcát. :D Amit Jongdaeval leműveltek azon jót mosolyogtam, meg azon is, mikor Jimin és Yunseo reakcióját olvastam. Mikor Kris ideges volt, akkor kicsit aggódtam, hogy vajon mi lesz. Elkezdte játszani azt a dalt, akkor ott fagytam meg. (Szerencsére minimális angol tudásommal is megértettem :D Nagyon jó lett, jó ötlet volt! :)) Nem rossz értelemben, nagyon izgultam, mi sül ki ebből, de nem erre számítottam. Azt gondoltam, hogy Sehun nem fog a nyakába ugrani, de ez egy kicsit sok volt. Miután végigolvastam 1 percig, ha nem több, biztos tátott szájjal ültem a gép előtt. :D Bár az ő szemszögét is megértem... De a könnyező Kris... Megszakad a szívem. T-T Ha nem este lenne, és apum nem aludna, szerintem ordítottam volna egyet. XD Hihetetlenül jó lett! A vége valahogy drámaira sikeredett. :) Ahogy elképzelem ahogy kiszalad az ajtón, Kris utánakiált... Ez lesz az én kedvenc fejezetem! (Vagy mikor összejönnek :3) MÁR CSAK 2 FEJEZEEEEET! Naaaaagyon-naaaagyon várom a folytatást!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hali Kohai! ^^
      Nyugalom, nem lesz mindig ennyire hippi, ez csupán a kezdeti állapot volt. Igen, az ilyen Sehunt meg kell szokni, de biztos vagyok benne, hogy kedvelni fogod ^^ Jongdae és Sehun viselkedését színtiszta barátságként szerettem volna megalkotni, és örülök, hogy mosolyogtál rajta, mert az kifejezett aranyosra terveztem. Gondoltam rá, hogy részletesen leírom Jimin és Yunseo reakcióját, de aztán csak ennyi telt tőlem, mert a rész így is nagyon hosszú lett. Aztán Kris vallomása... VÉGRE VALAKI DRÁMAINAK LÁTJA! KÖSZÖNÖM KOHAI, KÖSZÖNÖM! Őszintén; te hogy reagálnál, ha az irodalom tanárod szerelmet vallott volna neked? Mert ekkor Sehun csak ezt látta, és nem Krist, de erről majd a következő fejezetben részletesebben. Nagyon örülök, hogy neked tetszett, és nemsokára érzekem a folytatással. ÉS IGEN MÁR CSAK 2 FEJEZET!!!! Drukkolj! ^^
      Köszönöm, hogy írtál!
      Noel <3 ♥

      Törlés
    2. Hát igen, először furcsa, de úgy érzem szeretni fogom.^^ Sehun-Jongdae barátságát a blogon belül kifejezetten imádom, sok mindenen mentek keresztül,de még mindig nagyon jó barátok. Az a kergetőzés meg olyan nosztalgikus érzést keltett, hogy már csak nevetni tudtam rajta. :) (A XiuChen páros miatt meg plusz pont, imádom azt a kettőt :D) Hosszú? o.O Én észre se vettem, mindig olyan gyorsan elolvasom. >< Ahh örülök, szerintem tényleg drámai. T-T Bár a legtöbb rész vége mindig drámaira sikerül, és sok kérdést hagy maga után. :3 Örülök, hogy Sehun nem Krist tartja "undorítónak." Egyáltalán nem akartalak kinyírni a vége miatt, vagy ilyesmi, kifejezetten tetszett, és látom, nem vagyok egyedül vele. :) Hajrá-hajrá várom az új részt!^^

      Törlés
    3. Ez a fajta vidámsága csak kezdetleges volt, később sokkal normálisabban lesz boldog, ne aggódj, nem lesz ilyen kislányos. Azt hiszem az ő barátságuk pont a történtek miatt lett olyan erős, és örülök, ha ezt valaki valamennyire észrevette ^^ (A XiuChen párost én is imádom, basszus ^^). Elolvasni valóban nem nagy dolog, de legépelni 10-15 oldalakat (mert átlagban szinte mindig ilyen terjedelmű egy-egy fejezet), kicsit hosszadalmasabb munka, de ha van ihletem, akkor egy délután alatt mind megvan ;) A drámaiság az fontos nekem, fogalmam sincs miért, talán a történet miatt szeretem, ha minden fejezetben van egy kis csavar. Na meg pontosan tudom, hogy a 30. fejezet után lesz egy kis nyugi, így még a bennem tomboló drámái ösztönöket az utolsó pillanatig ki szeretném élni! ^^ Elvileg ma hozom az új részt, valamikor kora délután! ^^

      Törlés
  3. Hahaha, hát most mit mondjak? Túlságosan tetszett az egész, sőt! A vége a legjobban! Azt mondtad, ki akarunk majd nyírni. xD Hát, nálam nem épp ezt váltottad ki, de azért jah. Nem számítottam ilyen mértékű elutasításra Sehuntól. Oké, gondoltam, hogy nem fogja azonnal agyonpuszilgatni (mintha ilyet valaha is tenne Sehun... ._.), de hogy az agya ennyire elutasította. Aha, de a szíve nem. :""D Hát, meglepő volt, ez aztán tényleg.

    JongDae meg... hát igen, most bevallom, hogy imádom az ilyen kergetőzös dolgokat, mert én is mindig ilyet írok, meg hasonlókat csinálok. xDD

    Kíváncsian várom a folytatást és remélem, abban már hallgat Sehunnie a pici szivecskéjére. :"3

    Szépséges álmokat~ :"D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megtarthatom, kicsiny szánalmas életemet, és hogy nem akarok megölni! xD Komolyan azt hittem, ki fogtok majd akadni ezen a részen, mondjuk lehet jobban beütött volna ez az egész, ha nem súgom meg, hogy 2 fejezet múlva KrisHun lesz. Ah, na mindegy... Sehun nagyon elutasító tudom, de majd a 29. fejezetben el fogja mondani, hogy mit érzett pontosan, és miért gondolta azokat a dolgokat.

      Jongdae iszonyat cuki, mert a legjobb barátomről mintáztam, épp ezért ennyire tökéletes! xD Oké, tudom, hogy nem az, de minden megvan benne, ami egy makulátlan baráthoz kell! ^^

      Igyekszem hamar hozni a folytatást, és ott majd minden kiderül, hogy Sehun hallgat-e a szívére, vagy se ;)

      Szép álmokat neked is! ~

      Noel ♥

      Törlés
  4. OmO... Hát én erre nem tudom mást mondani csal azt, hogy kik*rt aranyos volt Kris szerelmi vallomása!
    SeHun nekem igazán fura. Az egyik pillanatban ilyen a másikban meg amolyan... Most akkor mi van? xD A húga.... "egy lány lába között" A húgi nagyon jól ismeri az ő bátyját
    Remélem a következő részben az lesz, hogy Kris utána megy és lesmárolja! Az kéne ennek a hülye gyereknek! Mi az, hogy undorítónak találod? Eddig semmi bajod nem volt a melegekkel? Sehun, el kell beszélgetnünk! Mindegy is!
    Köszönöm amúgy... Ez amolyan szülinapi ajándék volt tőled! <3 [igen ma van a sz.napom]
    Hamar kövit,mert kifogom tépni a hajam!
    By: Atina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áldom az eget, hogy megfogadtam a barátom tanácsát, amikor azt mondta, Kris így vallhatna szerelmet Sehunnak. Illetve azt mondta, hogy amikor ezt a dalt hallgatta, nagyon el tudta volna képzelni Yifan előadásában.
      Sehun hangulata a vallomás miatt változott meg, és ennek részletesebb okait a következő fejezetben el is fogja mondani. És igen; egy méretes hülyegyerek, de majd az ő szemszögét is meg fogod érteni ;)
      Így utólag is boldog szülinapot, és örülök, ha ezzel meg tudtalak lepni! ^^
      Sietek a következővel és addig tartsd meg a hajad! ^^
      Noel ♥

      Törlés
  5. Aaaahw.. :3
    Egy isten vaaagy. Tudom hogy ez most nem túl helyén való megállapítás, de az.... :D
    Komolyan ez annyira minden volt. Kedven, aranyos, szomorú és szívszorító. Ugyhogy te jó egy szentidolfélisteen. És nem tudom, most mit lehetne ide írni. Vagy valami, de elkezdem azért valahol. :)
    Mikor elkezdtem olvasni akkor kábé a közepéjig, vagy inkább addig amíg el nem kezdődött az a töri óra, én happy voltam, hogy na paszt mek most Sehun nagyon ott van. Aztán még akkor is jó volt a hangulatom amikor beszéltek. Aztán elhvta Kris Sehunt. Én meg örültem a fejemnek, mert alakult a dolog. Oké. Tovább.. Aztán a dalszöveg... Kész. Meg egyáltalán az a dal. Már csak az lett volna romibb hogy ha kiderül hogy Kris írta. Mondjuk mivel kottáért ment, nem sok valószínűsége van. Na de itt olyan, jaj de édes Kris mindjár elfolyok hangulatom volt.
    És aztán Sehun kiakadása és távozása vég leg szomorú lettem. De nem is igazán Sehun érzései miatt. Hanem Kris miatt. Na mindegy....
    Az egésznek amugy semmi értelme, így visszaolvasva, de nem lényeg... Csak azt akartam elmondani, hogy annyira jól értesz hogy hogyan válts ki különböző érzéseket az olvasókból, hogy az művészet. És ezt nagyon imádom a történetben. Ja meg hogy mindig van benne valami izgi nézet eltérés, vagy éppen bonyodalom!^^
    Ugyhogy várom a következő rész, a 29-et.:) De talán mégjobban a 30-at! :33333

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy az vagyok... VIGYÁZAT, EGO TIME! Csak viccelek. xD Mindent félretéve conon megkaptam, hogy idolkinézetem, és ezt csupán a szentidolfélisten megnevezés miatt említem meg ^^ Nagyon örülök,ha sikerült ebbe mindent belesűrítenem, félig-meddig ez volt a célom is ^^
      Igen a vallomásig, és ha úgy nézzük akkor még maga a vallomás is nagyon, édesre és vidámra sikeredett, de remélem nem léptem át azokat a határokat, amikért én kinyírnám magam. A dalt, azt nem Kris írta, mivel az egy George Ezra sláger, Listen to the Man címmel. Hallgasd meg, iszonyat jó dal, én személy szerint imádom. Annyira, hogy beleírjam a ficimbe xDD
      Értem mit akarsz mondani. Az elutasítás rémes dolog, pláne akkor, ha az ily módon történik. Ennél már csak ugye a viszonzatlan szerelem a rosszabb, meg az, ha egy barátodba szeretsz bele. Itt Krist nemcsak, hogy visszautasították, de viszonzatlan szerelmet is ápol nem csak a barátja, hanem egy diákja iránt is. Így jobban belegondolva ez abszurd, értelmetlen és rémes.
      Hülyén fog hangzani, ha azt mondom, erre engem tanítottak? Mert jobban belegondolva, engem éveken keresztül arra "képeztek", hogy mások emberek bőrébe bújva gyakoroljak hatást külsős emberekre. Éveken keresztül azon dolgoztam, hogy érzelmeket tudjak kiváltani emberekből, és köszönöm, ha úgy véled, ez sikerült.
      Nemsokára érkezem a következő fejezettel, és utána bizony már 30. fejezet lesz, és szerintem mindenki tudja, ez mit jelent ;)
      Nagyon köszönöm, hogy írtál! <3
      Noel ♥

      Törlés
  6. Ne! Miert? Annyira reménykedtem valami gyonyoru es abszolut nem realis befejezesben :( Azert bevallom igy izgalmasabb volt, de hat na romantikus lelek vagyok en :) na de mind1 majd legkozelebb talan,esetleg,lehet hogy teljesul a vagyam *.* ugye igy lesz? <3 mindenesetre nagyon tetszett mert kaptunk hideget meleget igy nem erhet teged panasz! Meg mindig jo iro vagy es ez soha nem fog megvaltozni :) remelem nemsokara jon az uj *.* uristen mar alig varom :) puszi <3 ugyi voltal! (Mint mindig)
    U.i: jaaa es ezt meg regebben kerdezted hogy hogyan szolits :P es tok kiment a fejembol a valaszadas meg mikozben olvastalak a nevem is XD na de a legtobben Biusnak szolitanak, de nekem am teljesen mind1 :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius! ^^
      Bevallom most egy kicsit sietnem kéne, de neked mindenképpen válaszolok!^^
      Tudom, ez egy furcsa és talán kissé gonosz befejezés volt a részemről, de minenképpen így kellett lennei, annak érdekében, hogy tökéletes legyen a 29. fejezet, amit sajnos csak a jövő héten fogok nektek elhozni, mert ma elutazom és csak szombaton jövök. (És két nap kell, hogy megírjam a fejezetet). Remélem addig kihúzzod.
      Nagyon köszönöm, hogy írtál, nemsokára jövök a folytatással! ^^
      Noel ♥♥

      Törlés
  7. Szia!
    Őrizd meg a nyugalmad, még nem kerültél fel a kivégzendők listájára. Ez a kis befejezés még nem ad rá okot, mivel szerintem jobb nem is lehetett volna. ;-) Számítottam valami hasonlóra, ha nem is pont ilyen formában. Azt hittem, hogy már közel lesznek valami meghitt kis csókocskához, ami aztán valami miatt meghiúsul meg ennek mindenféle vàltozata is eszembe jutott.
    De ez a szerelmi vallomás AKDJEKCNSP nagyon szépsèges volt. :-) A reakció már kevésbé, de érthető. Azt hiszem Kris kicsit naiv volt, ha azt gondolta, hogy Sehun pillanatnyi jó életérzése miatt majd hirtelen és minden átmenet nélkül a karjai közé omlik. Arra még várni kell. Nem sokára az is meg lesz. *.* Azt viszont nem tudom még megtippelni se, hogy a 30. részben a KrisHun time mit fog takarni. Szerelmes pillantásokat, szavakat, csókot vagy őrült szenvedélyes kekszet, ami után jöhet a baklava.... :-/
    Jongdae.... jaj, de cuki volt, ahogy kergetőztek. Hát azt a jelenetet megnéztem volna, vicces volt. XD
    Várom a folytatást. Pusz
    Ditta <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Most kicsiny lelkem megnyugodva olvassa, hogy már biztosan nem lesz megölve! ^^ Egyeseknek már ad rá okot, de örülök, hogy a többség nem ezt a nézetet vallja. Szerintem már csak az stílusomból kifolyólag rá lehetett jönni, hogy ezek ketten nem fognak csak úgy ilyen könnyen összejönni, és ennél egyszerűbb kifogást nem is tudtam volna kreálni szerintem.
      A szerelmi vallomás a kedvenceim közé tartozik azt már most tudom, de Sehun reakciója is ott van a toppon. Később amúgy majd Kris el fogja mondani, hogy pontosan miért akkor vallott szerelmet Sehunnak, és megsúgom, ennek semmi köze nincsen ahhoz, hogy a pösze viszonozza-e az érzéseit, vagy sem. De erről majd később lesz szó.
      Már kíváncsi voltam, ki fog rákérdezni arra, mit takar majd az a bizonyos KrisHun time... Ezt egyelőre nem szeretném elárulni, mivel szeretném, ha egészen a 30. fejezetig mindenki maga képzelné el azt a jelenetet! ^^
      Jongdae és a kergetőzés... Az nagyon fasza volt tudom xDDD
      Hamarosan érkezem a folytatással, és köszönöm, hogy írtál nekem! ^^
      Noel <3

      Törlés